Nova platforma, novi dizajn, novi motori – naš novi "Gangnam style" Korando donosi potpuno osvježenje na tržište crossovera. Uvodeći značajan broj noviteta za SsangYong, južno korejskog SUV specijalistu, četvrta generacja Koranda poprima moderan, dinamičan, urban, šik izgled. Spajajući niske troškove vožnje sa dinamičnim mogućnostima konvencionalnog porodičnog hečbeka svojim vizuelnim izgledom sa jedne, i avanturistički duh i grube off road sposobnosti jednog SUV-a sa druge strane, Korando je u potpunosti u saglasnosti sa potrebama modernog kupca.
Elegantan SUV perfektnih proporcija je stilizovan u Italiji od strane Giorgetta Giugara, koji važi za najboljeg dizajnera u automobilskoj industriji danas. Linija Koranda je osmišljena tako da naglasi njegove moćne i pouzdane AWD performanse, sa fokusom na kvalitet i privlačnost. Novi Korando preuzima moderan, stilizovan SUV oblik održavajući robusnu privlačnost koja leži u srcu današnje SSangYong Motors Kompanije.
Prefinjen univerzalni stil je prijatan i udoban za svakoga
Zadnji dio sa dvostrukom izduvnom granom u dvije nijanse, pruža dinamičnu sliku startnog sprintera. Korandov spoljašnji dizajn usavršen agresivnim grafičkim elementima predstavlja sinergiju moći i elegancije.
Unutrašnji dizajn Koranda odražava orijentalnu umerost i suptilnost. Prednja konzola, inspirisana raširenim krilima je nevjerovatno elegantna a instrument tabla sa dva velika brojčanika, razdvojena digitalnim displejom je jednostavna i lako razumljiva. Korandovim enterijerom, dizajneri su uspješno uklopili visok kvalitet uz maksimalno iskorišćen prostor, udobnost i praktičnost u kabini koja je u potpunosti prilagođena vozaču.
Dizajniran i razvijen da zadovolji ekološke standarde, Korando nudi uštedu u potrošnji goriva i nisku emisiju CO2. Dodajući tome dokazanu snagu i sigurnost koja je osnovna karakteristika ovog SUV specijaliste, udobnost i prefinjenost premijum brenda, što SsangYong svakako jeste, dobijamo funkcije koje čine Korando najboljim u svojoj klasi.
Korando je vodeći brend SUV segmenta u Južnoj Koreji i skoro 40 godina je sinonim za ispunjenje snova i strasti. U Ginisovoj knjizi svjetskih rekorda drži titulu "Najdugotrajnijeg korejskog brenda” Danas Korando stremi da bude priznat kao premijum SUV vozilo. Četvrta generacija korejske SUV ikone stiže sa novom platformom, novim izgledom karoserije i pametnim izborom novih motora.
Unutrašnjost je udobna i svedena, a prostor namjenjen za vozača maksimalno iskorišćen i praktičan. Svi prekidači kao i ručica mjenjača su tretirani posebnim antibakterijskim premazom. Kao posljedica, upravljanje Korandom je zabavno, prijatno i jednostavno.
Unutrašnjost - funkcionalna i fleksibilna
Podesiva sjedišta su opremljena grijačima i pružaju udobnost kako vozaču tako i ostalim putnicima. Zadnja sjedišta su višestruko sklopiva što omogućava veću upotrebljivost unutrašnjosti automobila, a veliki broj ugrađenih pregrada omogućava siguran i dobro organizovan prevoz prtljaga.
Kreiran od strane iskusnog 4WD proizvođača SsangYong-a, Korando svojom strukturom obezbjeđuje stabilnost na putu i van njega. Novi pogon i prenos svojim naprednim tehnologijama obezbjeđuju nevjerovatno iskustvo u vožnji koju možete i očekivati od kompaktnog SUV-a.
Tri moćna a ekološki čistija motora obezbjeđuju dinamične performanse i veću ekološku zaštitu.
2.0 litarski XDi motor obezbjeđuje maksimalnu snagu od 175 ks sa maksimalnim obrtnim momentom od 360 Nm. Optimalni obrtni moment je podjeljen u rasponu između 2,000 - 3,000 rpm što omogućava ubrzavanje bez opterećenja pri malim brzinama uz ekonomičnu potrošnju od 6.0 l/100 km. Novi 2.0 litarski eko dizel motor sa 149 ks donosi još veću uštedu u potrošnji goriva i smanjenu emisiju CO2 od 147 g/km.
2.0 litarski benzinski motor proizvodi maksimalnu snagu od 149 ks i obrtni moment od 191 Nm, a odlikuje ga izrazito konkurentna potrošnja goriva od 6.2 l/100km.
Završni test za sve nove motore je test pouzdanosti, a Korando je sa najvišim ocjenama prošao test izdržljivosti Mercedes-Benza. Ovo je najteži ispit na svijetu za bilo koji novi motor, koji ima za cilj da ispita granice izdržljivosti prije nego što novi proizvod bude postavljen ispod haube. Korandov novi motor je konačnu dozvolu za upotrebu dobio nakon što je prošao i testove vožnje po najekstremnijim uslovima.
Primjena novih tehnologija koje imaju za cilj smanjenje buke i vibracija omogućavaju veće uživanje u vožnji bilo da se radi o startovanju, povećanju ili smanjenju brzine.
6-stepeni manuelni mjenjač
Koristeći širok raspon, 6 - stepeni manuelni mjenjač poboljšava iskorišćenost motora i ekonomičnost na niskom broju obrtaja pri vožnji na auto putu. Efikasnost i izdržljivost motora su takođe povećane optimizovanjem protoka ulja, dok je posebna pažnja inžinjera posvećena opterećenju mjenjača pri svim brzinama.
6-stepeni automatski mjenjač
6-stepeni automatski mjenjač koristi E-Tronic i sistem koji obezbjeđuje dinamičnu vožnju i optimalno mijenjanje stepena prenosa automatski se prilagođavajući temperaturi ulja i uslovima na putu. Standardni režim automatskog mjenjača se koristi pri normalnim uslovima na putu kako bi pružio optimalne performanse, dok zimski režim dozvoljava kretanje iz druge brzine što sprečava proklizavanje na snijegu ili ledu.
Elektronski kontrolisan AWD sistem
Korandov AWD sistem je dostupan na zahtjev. Ova tehnologija omogućava određivanje uslova vožnje i prijanjanja točkova prije nego što raspodjeli snagu onim točkovima kojima je najpotrebnija.
Srž Koranda je bezbjednost. U kombinaciji sa ESP (Program elektronske stabilnosti) i ABS (Sistem protiv blokade točkova), pogon na sva četiri točka obezbjeđuje najbolje prijanjanje točkova na podlozi i kontrolu bez obzira na uslove na putu.
![]() |
Normalni uslovi na putu Uglavnom se koristi 2WD Pri normalnim uslovima vožnje 100 % obrtnog momenta motora se prenosi na prednje točkove kako bi se Korando kretao efikasnošću porodičnog hečbeka. |
![]() |
Snijeg i led na putu 4WD za bolju stabilnost Čim prednji točkovi počnu slabije da prijanjaju na podlogu, snaga se distribuira na zadnje točkove kako bi se omogućio bezbjedan, stabilan i pouzdan nastavak vožnje. Ova tehnologija igra važnu ulogu i pri izvlačenju na usponima, omogućavajući da se Korando pokrene lako i bezbjedno. |
![]() |
Usponi sa snijegom i ledom 50:50 raspodela snage između prednjih Oslanjajući se na svoje znanje vezano za 4x4 tehnologiju, SsangYong nije zaboravio ni na svoje kupce koji će Korando koristiti na nepristupačnim putevima ka kamp mjestima ili zimskim avanturama. Iz tog razloga su inžinjeri osmislili manuelno zaključavanje diferencijala kako bi snaga bila ravnomjerno raspoređena između prednjih i zadnjih točkova pri brzinama manjim od 40 km/h. |
Korando (Euro 5) - Tehničke karakteristike
Engine | 200 CDI | 200 CDI HP | 200 E | ||||||
Driven Wheels | FWD | AWD | FWD | AWD | FWD | AWD | |||
Engine | Fuel | - | Diesel | Petrol | |||||
Fuel System | - | Common-rail, high pressure, direct injection | Multi point injection | ||||||
Capacity | cc | 1'998 | 1'998 | ||||||
Cylinders | - | 4, in-line | 4, in-line | ||||||
Performance | Max. power | kW/rpm | 110/4'000 | 129/4'000 | 110/6'000 | ||||
PS/rpm | 149/4'000 | 175/4'000 | 149/6'000 | ||||||
Max. torque | Nm/rpm | 360/1'500~2'800 | 360/2'000~3'000 | 197/4'000 | |||||
Max. speed | km/h | 180 | 195 (186) | 163 (165) | |||||
Acceleration 0-100 km/h | sec | 10.9 | 10.0 | 10.8 (10.3) | 10.8 (10.3) | 12.2 (14.6) | 12.2 (14.9) | ||
Drivetrain | Transmission | - | Manual, 6 speed or Automatic, DSI 6-speed E-Tronic | ||||||
Suspension | Front | - | MacPherson Struts, with coil springs and gas-filled shock absorbers. Anti-roll stabilizer bar. | ||||||
Rear | - | Multi-link, coil springs and gas-filled shock absorbers. Anti-roll stabilizer bar. | |||||||
Steering | - | Electric power assisted rack and pinion | |||||||
Brakes | Front | - | Ventilated disc | ||||||
Rear | - | Solid disc | |||||||
Wheels | - | Alloy Type, 6.5J x 16 or 6.5J x 17 or 6.5J x 18 | |||||||
Tires | - | 215/65 R16 or 225/60 R17 or 225/55 R18 | |||||||
Dimensions | Overall length | mm | 4'410 | ||||||
Overall width | mm | 1'830 | |||||||
Overall height | mm | 1'675 (1'710 with roof rack) | |||||||
Wheelbase | mm | 2'650 | |||||||
Min. clearance | mm | 180 | |||||||
Min. turning radius | m | 5.4 | |||||||
Luggage space | Seats unfolded | litres | 486 | ||||||
Rear seats folded | litres | 1'312 | |||||||
Weight | Gross vehicle weight | kg | 2'100~2'260 | ||||||
Curb weight | kg | 1'591~1'755 | |||||||
Gross trailer weight | Braked | kg | 2'000 | 1'500 | |||||
Unbraked | kg | 750 | |||||||
Fuel | Combined consumption | l/100km | 5.5 | 5.9 | 6.0 (7.3) | 6.4 (7.5) | 7.5 (8.0) | 8.2 (8.5) | |
CO2 (combined) | g/km | 147 | 157 | 157 (194) | 169 (199) | 175 (185) | 192 (198) | ||
Fuel tank capacity | litres | 57 | |||||||
Emission standard | - | Euro 5 |
Korando cjenovnik ....